wtorek, 7 maja 2019

GED = papa polska szkoło

Heloł wszystkim!

Pewnie większość obecnych, jak i przyszłych, wymieńców wie czym jest GED i po co to komu. Jeśli nie to odsyłam do bloga, na którym ten egzamin jest dobrze opisany: ged


Plan żeby zdać ged miałam jeszcze przed wyjazdem. Jeśli zdanie jednego egzaminu miałoby oznaczać ominięcie całej klasy maturalnej w mojej polskiej szkole, to chyba oczywiste że chciałabym to zrobić. Niedługo po dostaniu swojego placementu wyszukałam wymagania co do zdawania ged w moim stanie.



  • Rezydentem jeszcze nie jestem, ale stwierdziłam, że zaryzykuję i może mnie wpuszczą, a jeśli nie to bym pokazała, że mam tutaj konto bankowe i przychodzą do mnie listy na adres w tym stanie. Na miejscu pokazałam wydrukowane potwierdzenie opłaty za egzamin i paszport i o nic więcej nie pytali, także jak u was też jest takie wymaganie to próbujcie mimo wszystko.
  • Co do bycia w high school, to być jestem, ale nie jestem ''enrolled'' bo nie otrzymuję hs diploma, tylko transkrypt z ocenami.
  • 18 lat już mam więc z tym problemu nie było.
Później zarejestrowałam się na stronie ged i wybrałam swój stan, żeby sprawdzić czy będę potrzebować social security number do rejestracji. W każdym stanie są inne wymagania, w moim nie trzeba mieć tego numeru, więc mogłam się normalnie zarejestrować na test. Z tego co wiem, to jeśli jest on wymagany to od razu was to przekreśla z możliwości zdawania testu (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić w komentarzach).

Do testu przygotowywałam się z tą książką:



To pierwszy i prawdopodobnie ostatni raz w moim życiu, kiedy przerobiłam 800 stron tego typu książki xD Na pewno mi się przydała co do matematyki i angielskiego, co do innych części to tak o. Zrobiłam też próbne testy na stronie ged, żeby sprawdzić czy zdam dany egzamin i one też na pewno się przydały.

W sobotę zdałam math i social studies. 

Math - skończyłam 20 minut przed czasem i jestem zadowolona ze swojego wyniku, bo dostałam college ready, a jestem bardzo słaba z tego przedmiotu xD. 

Social studies - skończyłam 3 minuty przed czasem i dostałam tylko pass. Trochę mnie wymęczyły te historyczne teksty i moja książka mnie za bardzo nie przygotowała na to co było na teście.

W poniedziałek zdałam English i science.

English - dostałam college ready i też skończyłam z 10-20 minut przed czasem, nawet na części z esejem. Dużo czytania, aż mnie głowa zaczęła boleć.

Science - skończyłam 28 minut przed końcem i dostałam college ready. Nie było nic z wiedzy własnej, wszystko na podstawie tekstów.

Jak dostałam wyniki to aż wstrzymałam oddech i zaczęłam się trząść. Po 10 miesiącach w Stanach nie wyobrażałam sobie powrotu do mojego liceum, więc ten test był dla mnie baaaaardzo ważny. Nawet sobie nie wyobrażacie jaka to była ulga zobaczyć to:



Wyniki dostaje się niedługo po teście. Ja dostałam po jakichś 10-20 minutach. Aha, jeśli macie opcję nie brać wszystkich części w jeden dzień to nie bierzcie, bo się tylko wymęczycie.

Teraz zostaje mi tylko załatwić papierkową robotę. W następnym poście napiszę o moich dalszych planach, czyli głównie o studiach; co, jak i gdzie :)

Papa polska szkoło




9 komentarzy:

  1. Obrazek na dole, pięknie podsumowuje wszystko XD U mnie też z matmą najgorzej i tam miałam pass. Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję i dziękuję za ten post, bo na pewno będzie mi teraz łatwiej z ogarnięciem tego testu 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Mam pytanie. Kupiłam ostatnio walizki - dużą i kabinówkę. Myślisz, że uda mi się w nie spakować i nie przekroczyć limitu wagowego? Pytam, bo już masz to za sobą i też leciałaś do stanu, w którym jest ciepło ;)

      Usuń
    2. Spokojnie ci się uda. Ja miałam też sporo prezentów więc dużo miejsca mi one zajęły ale i tak mi się udało. Jakbym mogła się wrócić w czasie to wzięłabym mniej koszulek bo tutaj dużo kupilam nie tak drogo. Powodzenia! :D

      Usuń
  3. Taak, najlepsze uczucie kiedy wiesz, że nie musisz już wracać do polskiego liceum haha gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli masz zdany GED, to nie musisz wracać do szkoły i w tym momencie jest to coś też jakby świadectwo ukończenia szkoły i masz wykształcenie średnie czy po prostu masz tylko zdaną a'la maturę? :))
    No i gratuluję oczywiście zdania GEDu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie muszę wracać do szkoły, to jest odpowiednik świadectwa ukończenia szkoły, mam wykształcenie średnie :) To nie jest matura, ACT czy SAT są bardziej jak matura.
      Dziękuję! :)

      Usuń